cariensblog

het blijft pionieren …

Homemade Ghee

gheeIn ayurveda worden aan ghee veel positieve eigenschappen toegedicht. En ondanks mijn weerzin tegen boter vond ik ghee altijd al wel lekker. Tijd om het te gaan maken. Nodig: ongezouten biologische boter, een roestvrijstalen pan, een gasfornuis, een kaasdoek en wat uitgekookt glaswaar om het in te doen. En circa 30 minuten tijd en aandacht. Et voilá!
Volgende keer wel een andere vorm glaswerk, hoe mooi deze flesjes ook zijn, want ik was even vergeten dat bij het afkoelen ghee weer redelijk vast wordt. (Dus tot deze lading op is steeds heel even de fles verwarmen om het weer vloeibaar te maken.) Gelukkig schijnt ghee ook te helpen bij je geheugen en hopelijk ook tegen verwardheid. Want dat van mij is niet meer wat het geweest is. Ik vergeet de gekste dingen. Woorden, mijn medicijnen…. Eerst weet ik het aan de opiaten, maar die heb ik al zo lang niet meer genomen….. De chemo heeft me ook ineens de overgang in geslingerd, zou dat het kunnen zijn ? Als iemand een goede tip heeft hoe die hersenfunctie weer wat op te krikken: ik houd me aanbevolen!

Comments are closed.